Арт-директор мережі книгарень «Є» Анастасія Левкова розповіла про роботу книгарні, а також про тенденції на книжковому ринку України.

У 2017 році «Є» відзначатиме ювілей – 10-річчя. За цей час відкрилося 24 магазини у 12-ти містах України. Книгарня працює у форматі вільного простору – сюди приходять на презентації книг, на лекції та зустрічі з письменниками.

Анастасія Левкова координує всі культурні заходи, які відбуваються в мережі. Вона – справжня Людина книги, яка ще й пише власні тексти. Незабаром у «Видавництві Старого Лева» вийде друком її перший роман, наскрізна тема якого – переламні часи 2001-2004 років. Про цей визначальний для суспільства час авторка розкаже на прикладі історії дівчини-підлітка. Анастасія захоплюється імагологією (розділ культурології, який вивчає образи – прим. ред.) та образами міст. Цей інтерес вона втілила у своєму проекті «Приватна урбаністика». Попри зайнятість Анастасія Левкова підтримує свій читацький тонус, долучаючись до написання анотацій на книжкові новинки.

Книгарня «Є» – унікальне явище на українському ринку. Левова частка продукції, яку пропонує книгарня, україномовна, і це її «фішка». Проте в книгарні не заперечують, що корисно брати найкраще від зарубіжних культур – це сприятиме розквіту видавничої справи в Україні.

«Є» з повагою ставиться до своєї аудиторії. Книги для стелажу «Книгарня рекомендує» особисто формує директор мережі, спираючись на вподобання читачів. Пані Анастасія обирає ті видання, які вважає важливими, зважаючи на час і ситуацію у світі. Зараз через сумнозвісні події в Україні набуває популярності історична література. Як зазначає Левкова, щоб історія не рухалась по спіралі, треба переосмислювати її, не наступати двічі на одні граблі.

Найкращі місця на презентаційних столах неможливо купити за жодні гроші. Можна лише заслужити. На нову, досі невідому літературу теж знаходиться свій читач. Раніше певних жанрів літератури не було, але тенденції змінюються, а читачі стають вибагливішими. Колись читали класику – зараз нон-фікшени та книги з психології.

Книгарня «Є» не має фаворитів серед видавництв. Співпраці з молодими видавцями та авторами тут не бояться. Проте дбають про свою репутацію, тому ніколи не продаватимуть книжки тих, чия діяльність не гідна високого звання видавця. Траплялися випадки, коли книгарня вилучала книжки з суперечливим змістом уже після того, як ті надходили в продаж.

Якісно зроблений продукт завжди має шанси розлетітись по двадцяти чотирьом книгарням у різних куточках України. А до київських книгарень «Є» вантажівки з новими книжками прибувають ледь не щодня!

Читати сьогодні знову модно. Постійними клієнтами мережі є освічені люди, частіше жінки середнього віку з активною громадянською позицією. Також тут завжди багато студентів і дітей. Для  них книгарня – культурний простір, місце для розвитку. У книгарні «Є» переконані: «Людина, яка розбирається в книжках, завжди буде на вагу золота».

Автори: Михайло Пилипчук, Тетяна Нагайко, Тетяна Легкобит 

Фотограф: Тетяна Нагайко




Далі...


Далі...


Далі...